Måste berätta...

Hittade precis en liten nyckel till ett skåpslås som jag har glömt att slänga och kom plötsligt ihåg en liten händelse då vi skulle på semester... fniss... ibland är livet komiskt. Jo, när vi skulle till Guadeloupe för några veckor sedan så behövde vi ett lås för att låsa resväskan. Timmen innan vi skulle iväg med tåget till flygplatsen hann jag leta rätt frenetiskt i huset och jag var så irriterad för jag vet ju att vi har MASSOR av med lås hemma - men så klart så hittar man inte ett enda när man väl behöver det. I allafall, jag släppte låsletandet och vi kom iväg. När vi står på perrongen och väntar på tåget så rotar jag lite i mina jackfickor av tristess. Jackan har jag inte haft på mig sen förra sommaren och GISSA vad jag hittade i fickan???? Jooo, ett lås med nyckel o allt. Ni skulle sett min reaktion. Ja, så det blev ett lås till slut...

Tyvärr så överlevde inte låset - jo under resan men väl 2 veckor senare när vi hade kommit hem kunde jag inte hitta nyckeln för att låsa upp hemkomstens resepackning. Jag letade frenetiskt igen och efter många svordomar så tog jag beslutet att såga upp låset. Världens tjockaste lås, var helt slut efteråt - men resväskan var äntligen fri. Så klart så tog det inte mer än 10 minuter innan nyckeln hittades i min byxficka!! Varför letade jag inte där??? Ahh, vilket låsöde... Jag har lärt mig en läxa i allafall... alla lås ska finnas på en o samma plats i huset och jag ska sluta vara så YR med nyckeln nästa gång!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Carina

Kunde vara en historia tagen ur mitt liv. I alla fall den där delen att inte hitta det man behöver, när man behöver det, och att sedan inte hitta nyckeln. Min make, vaktmästarn i vårt hus, blir tokig för att jag inte kan hålla reda på nycklar, linsskydd och andra småsaker. Fast oftast vet jag ungefär vart det finns men när vaktmästare ska lägga saker till rätta utan att BErätta så kan man ju inte hitta det igen!

Carina

2009-04-09 @ 22:13:13



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...