Nya kjolar till barnen...

Igår försökte jag mig på att sy kjolar till barnen. Man kan säga att jag passar på att sy medans jag vabbar. Min lilla sjukling sitter bredvid och tycker det är hur kul som helst, då o då äts det PIGGELINER för halsens skull... Imorgon blir det dock jobb igen då pencillinet har satt igång, så idag är sista pysseldagen - snacka om att man vänjer sig fort av att vara hemma o pyssla :) Man kanske ska byta jobb??! Vet att man kan jobba som pysslare på Panduro, kanske skulle vara något för mig :)

Kjol #1





Gummibandet från ett par gamla strumpebyxor ska bli kjolens nya midjegummi!



En liten detalj på ett par avklippta strumpebyxor...



Resultatet!




Jag fick sy en likadan detalj på äldsta dottern strumpebyxor... lika ska vara lika :)



Kjol #2

Jag har mixat lite olika tyger här som ni kan se. Svamptyget är från Stoff & stil, det rosa är ett Myrornatyg och Babuschkan är från Stoff & stil... blev en charmig liten MIX!



En till liten gumma klämdes in på slutet.. ser ni den?



Klart!



Har ni tips vad man mer kan sy, ENKLA saker tack *fniss*!? Har mer tyg kvar & mer TID idag... är inne i en kreativ period nu!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Veronica

Kanske ett par matchande hårband? En tygremsa med brett gummiband i nacken och vips så är det klart. Sen kan man ju lägga hur mycket tid som helst på att pimpa skapelsen :-)

2009-08-26 @ 09:08:01



Postat av: HUSnrNIO

Superfina kjolar! Härlig blandning av tyger.

2009-08-26 @ 09:21:43
URL: http://hilajns.blogg.se/



Postat av: Sara

Väskor behöver inte heller vara svårt, thaiväskor går ju att vaiera/pimpa in i det oändliga! Inte svårt att rita mönstren heller! Bara att anpassa efter användaren :) Tips: sy den första i gamla lakan, så får du ett hum om hur det blir innan du klipper i fintyg. http://www.mimmis.info/thaibag.html

2009-08-26 @ 09:40:04



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...