Planerar projekt...

Söndagmorgon, mannen är och tävlar, kidsen är på rummet och leker, jag planerar! Datorn går varm och jag får fler och fler idéer. I och med att vi flyttar igen så kommer projekten automatiskt upp igen - nya färger på väggarna, nya tapeter, måla om och göra om!

I sovrummet så har vi den ljusa tapeten Blomma bakom datorhörnan, men i nästa hus ska vi endast ha målad vägg (ljus ljus grå) och jag funderar på att lacka datordelen i aubergine, även pärmskåpet bredvid, så det smälter ihop! Idag går allt i vitt vilket också är fint... men med aubergine blir det mer mysigt!

Mitt gamla skåp som jag köpte för nått år sedan vill jag "piffa" upp - det är redan jättefint, men det finns så många fina tapeter idag så jag blir lite sugen på att tapetsera inne i skåpet mellan de öppna hyllplanen... på så sätt "händer " det lite mer vid matbordsplatsen där det står. Får se om jag vågar...





Vi har beställt en extra lång vägg i hallen så att vi får en lite extra hörna för att sätta in en garderob. Är sugen på att tapetsera garderobsdörrarna också (mycket tapet här) för annars blir det för vitt där...

Är det någon som har tapetserat Ikeas Pax Ballstad dörrar?

Har ni bilder på ommålade möbler eller tapetserade möbler???  - hojta till med en länk :)

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Drömmen Om Huset

Tyvärr har jag inga bilder på det du efterfrågar, ville bara säga att jag gillar din blogg och det var roligt och läsa om när ni flyttade in i det här huset.



Ser fram emot att se bilder och läsa beskrivningar om när ni flyttar till det nya huset.



/Tina

2009-01-18 @ 16:09:30
URL: http://drommenomhuset.blogspot.com/



Postat av: Anonym

Det är ju sååå himla roligt att planera projekt. Lika kul är det att dra igång dem, men jag ofta svårt för att slutföra dem... Låter väldigt häftigt!

2009-01-18 @ 17:57:36



Postat av: j e n n y

Hej!



Jag är mitt inne i ett litet uppiffningsprojekt! Håller på och målar om ett gammalt klädskåp och det ska även piffas med lite tapet..!

Jag tror jag blir färdig på torsdag (varför tar det alltid sån tid när man "bara" ska måla!?!?!?) och resultatet hittar du förstås på min blogg!

Bara kika! ;)

2009-01-20 @ 01:16:02
URL: http://projectathome.blogspot.com/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...