200 meter brädor...

Vår INFLYTTNINGSPRESENT från mina föräldrar är klar! Min pappa har i princip bott hos oss i 8 dagar och jobbat på planket från morgon till kväll och min mamma har varit här och tagit hand om barnen och huset så jag har kunnat hjälpa till med diverse... så lyxigt :)

VI är så nöjda med planket, vår minsting kan inte rymma till bäcken längre...  Mmm vi har en bäck 10 meter ifrån tomtgränsen, väldigt PITTORESKT men inte när man är utan staket och har en 1½ åring... Kan knappt fatta att allt är klart, förra veckan hade vi inget där, nu värsta planket :)

Här börjar byggandet...



200 löpande meter brädor har gått åt till vårt plank, 15 liter färg, hundratals spikar och flera timmars jobb i sommarhettan...Jag har nog aldrig varit så brun som jag är nu :) Från morgon till kväll i 8 dagar (med undantag för Depeche Modekonserten) har jag stått ute och rollat brädor, för mina 200 meter brädor har målats på båda sidorna 2 gånger var och det är lika med 800 meter brädor... puh!





Pappa fixar med sista brädorna!



Det kommer fler detaljbilder inom kort... jag hann aldrig ta mer foton igår då det började ösregna!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Åsa

Vad fint ni har det! Jag undrar vad ni har i zinkkrukan?? Jätte fint

2009-07-07 @ 20:45:05



Postat av: Camilla

Tack!

I zinkrukan HADE :) vi Axveronika, men den är utplanterad nu, trivdes inte riktigt i krukan! En tålig perenn som blommar till september...

2009-07-08 @ 08:41:07
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...