Ny granitsten...

Här om dagen åkte vi till Malmö Återbyggdepå och letade efter "vad som helst"! De har allt, men inget känns det som och man vet aldrig vad man hittar där när man är där. Ett stort ställe med dörrar, fönster, handtag, vaskar och metalldelar... och sten!

Japp, de hade EN granitsten i samma stuk som den vi har på framsidan av huset, så den fick följa med hem... den är faktiskt fortfarande kvar i bilen då den är så tung att vi inte kan få ut den... vi väntar på assistans av min pappa :) Men så snart den är på plats i trädgården kommer foton...

Återbyggdepån... längst fram på fotot ser ni min sten!



Efteråt så besökte vi slottsparken och ankorna!




Slottsträdgården... så fint!



Den här gillade jag, men det fanns ingen information om den! Är det någon som vet vad det är för sort?



Sedan avslutade vi dagen på ett nytt ställe i Malmö - Rose Garden Supreme. De har en stor buffé med mat från Thailand, Kina, Vietnam och Japan... De hade bl a SUSHIBUFFÈ och den mumsade jag mest på. Det är inte ofta man har blivit PROPPMÄTT på sushi :)



Är ni i närheten av detta ställe så kan jag rekommendera det!

http://lunchimalmo.blogspot.com/2009/07/rose-garden-buffe.html

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Sara M

Hej,



jag tror att det är en sorts ruta. Jag ska kolla vad den hette som jag köpte igår ... Ja! Trädgårdsruta heter de nog. Violruta hör till en av mina favoriter också.

2009-07-31 @ 20:35:26



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...