Vitt blir grått...

Jo, för några år sedan så byggde vi ett eget bord till trädgården och målade det vitt... det var SUPERFINT i vårt första hus men nu när vi har flyttat så har jag kännt att det är nått som saknas med bordet och hela uteplatsen här i nya huset! Jag har inte kunnat få bordet att passa in riktigt... men efter en MAKE OVER i mörkgrått så har det blivit kanon. Pricken över i:et... Vårt nya hus går i ljusgrått och mörkgrått & nu går bordet i samma mörkgråa färg... åh, sån härlig känsla att själv bli supernöjd :)

Innan bordsmålningen...







Vi har även investerat i ett nytt parasoll... mörkt bord + sommarhetta = omöjligt att sitta vid bordet!!! Japp, jag upptäckte det rätt så fort att när solen gassade på så var det OMÖJLIGT att sitta vid bordet och så klart nu när vi har inhandlat ett parasoll så är det bara moln på himlen... låt hettan komma igen så jag kan njuta av min nya inredning! :)



För ett tag sedan bloggade jag om en betongfot jag ville ha ifrån Ilva... nu har jag den och den passar PERFEKT till mitt mörka bord - älskar svart betong!



Vi har fortfarande inte hittat stolar till bordet. Häromdagen köpte jag en svart konstrottingstol från Bauhaus men den passade inte riktigt så den fick lämnas tillbaka! Väldigt störigt! Vi får hela tiden ta ut innestolarna om vi ska kunna sitta ute, det är ingen hit kan jag säga!!

Bolagret har fått in en fin stol i konstrotting, funderar på att åka in till stan nån dag och kika på den...  stolen heter Asta och kostar runt 700 kr.
 
Är det någon som har den stolen?



bild: www.bolagret.se

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: caisa K.

Riktigt snyggt!

Din blogg är bara så härligt inspirerande!

Jag gillar!

2009-07-07 @ 09:28:01
URL: http://caisak.blogspot.com



Postat av: Jo

Riktigt snygg uteplats! :) Jag blev lite skeptisk först när jag bara läste om det grå, men bilderna visar ju att det blev jättebra!

2009-07-07 @ 11:13:00
URL: http://frkp.blogspot.com



Postat av: jenny

Det blev jättesnyggt!! Tyckte också att det var snyggt när det var vitt:-) parasollfoten var ju hur snygg som helst.

2009-07-07 @ 15:43:00
URL: http://jennyshus.webblogg.se/



Postat av: Camilla

Caisa K: Tack.... härligt att höra att lilla jag inspirerar :)

Jo: Tack! Jo, det gråa blev så mycket finare, specieltt LIVE då ljuset faller snyggare än på bild. Jag är så nöjd över att jag vågade måla det så mörkt :)

Jenny: Det vita var också fint, men inte till det här huset, passade bättre när vi hade vår förra ljusa hus... mm, parasollfoten är verkligen läcker! Som gjord för min uteplats :)

2009-07-08 @ 08:37:24
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Malin

Vilket snyggt bord!! Precis ett bord i den stilen är jag på jakt efter till min nybyggda altan! Du skulle inte lite snabbt kunna förklara hur ni byggt det så kan jag skicka vidare den förklaringen till sambon som har tummen på mer rätt plats i handen än vad jag har =)

2009-07-09 @ 00:28:52



Postat av: Zara

Håller med förgående talare! Jätte snyggt bord. Visade min man som lovade att snickra åt mig så om du skickat en förklaring till Malin ovan skulle jag bli glad att också få den!

2009-07-27 @ 20:36:05



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...