2 nyanser av lila...

Idag blev det lite mer blomstershopping... mmm, vilken surprise!
Dagens växter - en salvia & en annan sort utan etikett! Är det nån som vet vad den blomtäta lila växten längst till vänster heter så HOJTA till! Jag skriver ner alla växter som jag planterar och nu har jag en utan namn!!

Här är dagens inköp - 13 stycken salvior och 3 stycken ???



Nyplanterat!!!
Fotat precis framför aluminiumkanten...



Efter aluminiumkanten kommer mer lavendel, vårflirt, brudslöja & salvia... allt i KRÄMIGA lila färger!





Jag har flera "jordhål" kvar... ska köpa mer granitblock och försöka göra nått snyggt i den grönvita delen... nu ser det fortfarande förskräckligt ut... jord jord jord!





Imorgon blir det nog lite mer blomstershopping... det är svårt att sluta plantera när det fortfarande syns så mycket jord :)
Hej hopp...

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Fyraihset

Åh va fint det blir. Är avis på er lilla trädgård. Vår är enorm och det är svårt att få till helheten. Det blir mest massa duttande här och där. Nu är perennrabatterna snart klara iallafall och då blir nästa steg stenläggning och sen växthus.



Jag tror att den lilla lila blomman är en näva. Det finns otroligt många arter.



/Nina

2009-06-17 @ 21:16:46
URL: http://www.fyraihuset.blogspot.com



Postat av: Lotta

Svårt att se, men det första som slog mig var att det är en Karpaterklocka..

Vilken kulig blogg du har, och va FINT du får det i din trädgård!

2009-06-17 @ 22:07:19



Postat av: Emmy

är det inte campanula eller vad de heter? eller campagnula.. nåt sånt

2009-06-18 @ 00:18:44



Postat av: Nina

Jäpp, en campanula är det. Användas ofta även som krukväxt inne.



/Nina

2009-06-18 @ 08:15:06



Postat av: Camilla

Åh tack alla för svaren.. nu har jag googlat på Campanula och det är DEN!!! Så nu ska den skrivas in i min växtlista :)

Tack tack!!!

2009-06-18 @ 08:22:42
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Evelina

Vi skrev kontrakt på ett hus igår som kommer ha världens största trädgård, om nu besiktningen går igenom. Blir det hus får jag nog hyra in dig för förslag på hur det kan se ut en dag. Du är ju super duktig på det där med växter, ser så fint ut! :)

2009-06-18 @ 09:29:12
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: Evelina

http://www.depechemode.com/tour/setlists.html



Jag tänker hoppas på setlist nr 4 för den har inte Jezebel med utan Precious... Sen är det väl inte så troligt att de kör samma setlist i både Köpenhamn och Arvika men jag tänker hoppas för jag klarar inte av Jezebel.



Vi kanske ses i vimlet på parken :)

2009-06-18 @ 10:34:26
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: Anneli

Hej!

Brukar följa din blogg och tycker det verkar som en dröm att få flytta in i ett NYTT hus! :-) Nu har jag en fråga till dig, -Vart har du köpt de svarta stolarna som syns på bilderna? Och vad kostar de?



Trevlig midsommar!

Mvh Anneli

2009-06-19 @ 14:42:08



Postat av: susanne f

Hej Camilla

Hoppas att er midsommar har varit bra.

Så fint du har fått det, när får jag komma och titta?

Kram

Susanne

2009-06-20 @ 10:43:25
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Anonym

Anneli: Stolarna heter Hee hay (om jag minns rätt) o är dansk design. De kostar runt 3500/2 stycken. Man kan bara köpa dem i 2 pack! De är verkligen fina :)



/Camilla

2009-06-24 @ 09:47:21



Postat av: Anneli

Tack Camilla! ska söka på nätet vart de finns att köpa. Eller vet du varom de finns at inhandla i sverige?



/Anneli

2009-07-08 @ 13:14:32



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...