Gången på framsidan...

Gången på framsidan är äntligen komplett... Jag har satt nio stycken 50x50 trädäcksplattor och en betongplatta för att bryta det hela. Imorgon ska jag (om vädret tillåter) måla mina träplattor i en silvergrå färg... det är redan fint med den naturella träfärgen, men jag tror att gråa plattor smälter in bättre mot de lila blommorna... annars är det väl bara att sandpappra bort färgen om man inte blir nöjd *fniss*

Innan idag...



Sååå tung, men nu är den på plats!! Blev riktigt nöjd... nu ska bara träet runt omkring bli grått!



Titta inte på jordhögen så är ni snälla.... :)







Mina irisar har börjat komma upp.. planterade 70 stycken för en månad sedan! Ångrar mig lite att jag inte satte dem i buntar... kommer nog plantera om dem efter blomningen! De ska ändå upp innan frosten... vilket projekt! Jag ska ALDRIG mer köpa lökar som ska upp innan frosten och förvaras svalt för att sedan planteras om igen på våren - vem har tid med det och framförallt HUR hittar man lökarna under jorden... Nån som vet, nån som gör det??



Nu ska jag ut och vattna gräsmattan då regnet har LYST med sin frånvaro!!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Sara M

Oj! Ska dina irisar upp? Jag har fyra stycken som blommar här i zon 4 och tar inte upp dem. Tidigar hade jag dahlior och de ska ju upp. Lade dem i mull i en låda som förvarades i frostfritt förråd. Lämnade dem bakom mig när vi flyttade från trädgården och här har jag lämnat dahlior och ranunkel därhän. När barnen blivit stora kanske? Fina bilder och jättekul att följa din trädgård!

2009-06-21 @ 22:12:41



Postat av: Marie

Hej Vännen!

Så fint det kommer att bli. Du är duktig.

Lökarna behöver du inte gräva upp. Mina kommer år efter år- Lägg lite löv i rabatten så täcker det fint!

Vi har inte det så kallt hos oss ( fast vi tycker det)

Ha det så bra, så länge!

2009-06-22 @ 07:40:34
URL: http://tinginneoute.blogspot.com/



Postat av: Camilla

Hihi... då kanske jag ska låta mina irisar vara nere... det kanske är i Norrland där det är som kallast som man tar upp dem!

2009-06-23 @ 07:42:01
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Pethra

Hej! Jättefin blogg du har, alltid lika kul att kika in. Läste ju att du har en slags plan för din trädgård, man skulle inte kunna få se en enkel skiss för att se hur du tänker?? Supertack igen för en rolig och inspirerande blogg.

2009-06-24 @ 12:37:12



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...