Min framsida...

Allium
Saxifraga
Vårflirt
Liljekonvalj
Lila Salvia




En favorit är Alliumen... den är sååå fin! Vill ha massor av med alliumar i rabatterna!



Jag har planterat en hel del denna veckan... var förbi sambons arbetskamrat och fick en massa perenner från hennes härliga trädgård plus så har jag köpt en hel del också!
Nu börjar min framsida ÄNTLIGEN se ut som jag har tänkt mig den.... nästan i allafall!

Igår köpte jag mer trall och gjorde fler gångar och började förbereda för en sittyta i mitten av planteringen... fick forsla bort minst 10 skottkärror med lerjord - mmm det där lilla extrajobbet hade jag KUNNAT vara UTAN, så trist arbete...

Mina gångar... det ser SÄKERT för jäkligt ut för andra, men jag har en bra PLAN så det kommer bli fint - jag lovar!



Mitt förarbete till sittplatsytan...



Mina överblivna vinkeljärn kom bra till pass när jag skulle markera kanterna...



Kanten är fixerad. Nu måste jag inhandla markväv och sen ska det i sten i MASSOR!



Det kommer bli fint när jag är klar. Tanken är att jorden INTE alls ska synas... det ska bara finnas blommor & bin...




Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Yvonne

Hej!

Hujeda mig är du utbildad trädgårdsmästare eller??Det blir fantastiskt fint, hur kommer du på allt? Jag blir väldigt imponerad. Såg att du har någon form av aluminumkant i rabatterna, var hittar man sådant, verkar vara väldigt bra. Ha det /yvonne

2009-06-07 @ 18:45:43



Postat av: Hildur

Så otroligt roligt att få se dina bilder från hur det går framåt med trädgården. Du inspirerar mig! Tack! Och trevlig vecka!

2009-06-07 @ 19:55:58
URL: http://www.kanal5.se/fixaodona



Postat av: Fyraihuset

Gud va fint det blir :-)

Tänkte fråga dig ang störarna du hade i andra trädgården som murgröna skulle klättra upp för. Hur satte du dem i marken? Hade du gjutit fast dem eller satte du dem bara rakt i marken? Jag såg något som kallas för jordankare som jag tror borde funka. Tänkte låta klematis klättra uppför. Skulle jag kunna få låna bilden på dina störar och visa på bloggen? Självklart länkar jag till dig. Det vore supergulligt.



Jag är också jättenyfiken på hur stor er tomt är?



Nina









2009-06-07 @ 20:06:22
URL: http://www.fyraihuset.blogspot.com



Postat av: Camilla

Yvonne: Åh, tack för komplimangen :) I wish att vara trädgårdsmästare... men får nöja mig med att härska i min egen bara!!

Alluminiumkanten köpte jag på Coop Forum Bygg...

Hildur: Åh tack... härligt att kunna inspirera o kul att fler ser möjligheterna i mina trädgårdsbilder :) Trevlig vecka du med...

Fyra i huset: Tack!!! Stolparna som jag hade i förra huset bankade vi ner bara.. vi har lerjord så de satt som bara den. Jordankare kan vara en bra idé om det är lättare jord... KLART du får låna mina bilder på stolparna!!

Vår tomt är INTE så stor... ca 70 m2 på framsidan och 90-100 där bak...

2009-06-07 @ 20:19:04
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Sara

Vad fint det blir! Det syns att du har en plan, det ser riktigt genomtänkt ut. Ska bli kul att följa fortsättningen!

2009-06-07 @ 22:47:53
URL: http://www.sarakristoffer.com/hus



Postat av: Cornelia

Jag tror att det kommer bli fräckt med trätrallen!

Jag älskar oxå allium, vill oxå försöka få plats med det nånstans här hemma. Var har du köpt dina?



Jag diggade oxå alluminiumkanten, har inte sett sån innan, bara den fula göna i plast. Kan va nåt till min framsida faktiskt! Får ta o kolla in den på Coop då!

2009-06-08 @ 20:03:38
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...