Lack, lack, lack!

Idag var jag på Ikea och lämnade tillbaka 2 stycken lackhyllor som jag köpt för ett tag sedan. Jag fick en annan idé som även den innehöll lack! Japp, jag lackade om några gamla Järpen hyllor som var i björk. I veckan satte jag upp 2 stycken i tjejernas rum, men behövde fler. Och tro det om ni vill, en av hyllorna är klädda i textil och det gjorde jag för en 5 år sedan (ovetandes att det skulle bli populärt några år senare :)... men jag har aldrig haft den uppe - bara haft den i stående förrådet. I allafall, den åkte upp, samt en annan Järpenhylla som jag lackat i metallic orkidée för ett tag sedan! Tanken är att jag ska ha flera Järpenhyllor i olika storlekar och färger så att det blir en härlig blandning och kontrast! Var förbi Myrorna igår för att hitta nått fräckt tyg, men fann tyvärr inget! Tänkte att jag skulle klä en hylla till...

Björk blir vitt!



Så här ser det ut när jag fäster hyllor i väggen! Skratta inte, det blir rakt i allafall... :)



Rakt eller?!



De turkosa skåpen i Maxens rum fick en makeover de också... samma roller, samma vita färg. Den vita färgen på bänkskivan gjorde en enorm skillnad mot de turkosa skåpsluckorna! Imorgon ska den få en till strykning så den blir riktigt vit, sedan är det mesta klart i sonens rum. LIte piff bara och ett litet tygprojekt är kvar!

Innan målning...



Lite piff...



Mer piff sattes upp idag, fast i tjejernas rum!



Nu har vi bott i huset i prick 4 veckor och det börjar kännas som ett hem! Så skönt när allt är på plats! Jag har dessutom sjukt mycket idéer nu för tiden och det är riktigt kul! Snart börjar jag dessutom jobba så jag passar på att fixa en massa nu medans jag kan... gulp, har inte jobbat på 3 år, ska bli spännande att komma tillbaka!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Camilla

Hihi vad söta elefanterna var! Alla sätt är bra förutom dom dåliga, med tanke på din hylluppstättning :)

2009-03-02 @ 08:27:19
URL: http://hallonvanilj.blogspot.com



Postat av: Nettan

Fniss , ja det var ju oxå ett sätt att få upp hyllorna ;0) !

Men det blir nog bra i slutändan =0)

Cool färg på elefanterna...

Kram Nettan

2009-03-02 @ 09:49:52
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com



Postat av: ALICIA - shopping & foto

fint :)

2009-03-02 @ 09:59:43
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/



Postat av: jenny

Alla sätt är bra utom de dåliga! Fiffigt gjort av dig! Tyckte mycket om elefanterna, nästan så man önskar att barnen var rikigt små igen. Det finns så mycket mer kul nu när det gäller inredning för barn!/ Jenny

2009-03-02 @ 13:16:21
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com



Postat av: sofie

Så söta elefanter. Rolig lite detalj som jag tar med mig till min sons nya rum.

2009-03-03 @ 19:37:11
URL: http://milleinreder.blogspot.com



Postat av: HUSnrNIO

Så jättesöta elefanter! Är det en schablon?

2009-03-03 @ 21:41:08
URL: http://hilajns.blogg.se/



Postat av: Skönt Hemma

Men så duktig du är!

Jag hade inte heller jobbat på flera år efter mammaledighet med två små, men efter ett par dar på jobbet kändes det som jag inte gjort annat ;)



Ha det bra!

2009-03-04 @ 20:19:35
URL: http://skonthemma.blogg.se/



Postat av: Sara

Hej! Måste bara få fråga dig om tyget med träd som du har gjort en tavla av, det är så underbart vackert! =)Är det mönstret Kaiku från Marimekko? Var är det köpt? Tack på förhand!

2009-03-08 @ 23:04:16



Postat av: Camilla

Camilla: Japp, alla sätt är bra förutom de dåliga :)

nettan: Färgen är jättefin, så fräsch o uppiggande!

Alicia: Tack!

Jenny: Ja, det finns verkligen mycket kul för barnen, det enda som sätter stopp är fantasin :)

Sofie: Elefanterna piggar upp rummet, en rolig detalj.

Hus nr 9: Jag har själv gjort dem efter mååånga timmars surfande :)!

Skönt hemma:Det kommer säkert vara nyttigt för mig att börja jobba.. vid sidan om inredningen finns det ju mycket disk, städning etc :) det slipper jag på jobb!

Sara: Ja, det är från Marimekko, tror det heter Kaiku- jag har dock målat mönstret själv så detta är en målad tavla med egna färger... originalet hade inte mina favvofärger...

2009-03-09 @ 12:32:55
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...