Söndagsgöra...

Ja.. då kom söndan också! Sambon åkte iväg på Strövaräventyr och jag skurade trädeck/tvättade/lagade middag/var mamma/slog i mitt KNÄ så det svullnade/planterade buskar/låg på spikmattan & drack kaffe på altanen!! Puh... hur ska det gå med min RUNDA ikväll... my leg is not good!!

Påsken ÅKTE också ut idag!! Hur mycket jag än älskade de färgglada fjädrarna framför huset, så är ju faktiskt påsken över!! Barnens ALSTER åkte in i påsklådan och fjädrarna på pinnarna får bo i förrådet! Japp.. jag sparar nämligen också pinnarna! Så enkelt att bara ta fram år efter år...



Mina nya VÄLBEHÖVDA arbetshandskar inhandlades på Skåne-Plantor. De är lite smartare än de jag haft innan, fingertopparna är nämligen GUMMERADE!! Sen var de ju också lila... vet inte riktigt vilket som lockade mest när jag köpte dem :)



Magnoliorna fick stå i vattenbad!!



Hjälpredor... mina barn springer runt i PRINSESSKLÄNNINGAR & skurar trädecket - lite Askungen över det hela!!





Skurborste från Rusta!!



Piratflaggan DAMMADES av!!



Glaspärlebusken är planterad!! Är det någon som har en sådan?? Har ni bilder på era bloggar?? Show me! Är så nyfiken på den!!




Så här kommer den se ut om den tar sig!!



Bild lånad från The gardener!

Piff i väntan på att piffas!



En välbehövlig lunch - kycklingfilé med vitlöksost, creme fraiche, soltorkade tomater, coctailtomater i ugn samt mozarella, avokado, kikärter & olika salladsblad!



Och så visar jag en liten SURPRICE som jag fick från min vännina - hon kan min STAJL!!




Är det någon mer som har skurat trädeck eller kanske rent av slagit i sitt knä så hårt så att ni såg stjärnooor :) ????

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Linda

Ja skurat har vi gjort men inte slagit knät... hoppas ditt blir bättre snart! Och sa jag vi??? Det va faktiskt mannen ;-) Det enda av påsken vi har kvar är lite fjädrar, ska plocka bort det snart, men riset får nog stanna inne ett tag till. Gröna blad har slagit ut :-) Ha en fortsatt skön söndag!!!

2010-04-11 @ 18:25:57
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/



Postat av: Daniel wennerholm

Hej jag gogglade på armeringnät och murgöna och hamnade här?.Hur har det ni gjorde blivit och hur lång tid tog det innan det täckte helt . mvh Daniel

2010-04-11 @ 22:14:51



Postat av: Ensamma mamman

Men så duktig du har varit idag! Hejja dig! Handskarna och skurborsten var ju för fina. De va kul att få se massa fina utomhusbilder. Men de får mig att längta efter ett hus. Kram

2010-04-11 @ 22:36:37
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Så flitiga ni har varit i helgen! Det har väl iofs vi oxå varit fast inte ute dock utan i källaren :-)

2010-04-12 @ 09:09:13
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Anonym

visst är det så mycket roligare med städning när man har roliga redskap, gillar er skurborste!!



Hehe vårt kök fick sig en riktig omgång igår, perfekt!!

2010-04-12 @ 09:22:24
URL: http://jejkej.blogg.se/



Postat av: Evelina

Åh vilka handskar, blir avvis! :) Och du får ju vara lite rädd om dig, hur ska vi orka vandra i Santa Barbara annars, fram och tillbaka för att hitta youknowwhat?

2010-04-12 @ 10:10:08
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: Ann

Så kul att få mattips! Vi har samma matsmak.

Nu skalljag handla ¨det du hade till lunch till morgon.

Btw- du ser så fin o fräsch ut o inspirerar massor. Har inte tid att röra mig så mkt, men jag passar på att äta gott iaf.

Fast en heldag med barnen på Bauhaus och Ikea ger bra motion oxå. För att inte tala om allt vi flyttar runt på nu och packar upp.

Igår däckade jag i soffan.



kram

2010-04-12 @ 14:15:56
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/



Postat av: Karin

Oj som du har slitit men bra blir det :). Lite slitet för mig också med föräldrarnas flytt, men det är bara att kämpa på.



Kram Karin

2010-04-12 @ 20:27:28
URL: http://karinsinredning.blogg.se/



Postat av: Camilla

Linda: Åh, va skönt att du inte slagit i knäet som en annan fniss Jag har också låtit mitt påskris vara kvar.. just för att det är så fint grönt nu :)

Daniel: Murgrönan har inte täckt än, men å andra sidan har jag inte haft så stora plantor från början. Satsar man på stora murgrönor så kan nog armeringen täckas på en sommar.

Ensamma mammaN. Tack!Jo.. jag diggar också handskaran ao skurborsetn.. det blir lite roligare att jobba med roliga tillbehör :)

Cornelia: Er källare har blivit så fin. Jag & Marie (tinginne) pratade om dig o din källare i lördags då vi var i hennes källare... de ska också fixa till sin :)

Jejkej: Japp.. mycket roligare att städa med piffiga atiraljer :)

Evelina: Jag ska ligga i koma fram till Santa B.. hihi

Ann: Hihi, va kul att vi har samma matsmak.. jag gillar det italienska köket o blandar det på mitt eget lilla vis med svensk mat o såå roligt att jag inspirerar med motionen. Var ute o gick 10 km igår kväll.. kom hem 23.30 - är pömsig idag :) Jepp.. en heldag med barn på byggvaruhus ÄR motion fniss

Karin: Åh, flyttar är inte roliga, men de bränner kalorier o det är ju sååå positivt hihi

2010-04-13 @ 11:27:00
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Annelie

Jaa, här har det också varit städning av altanen i helgen, det var riktigt väl behövligt vill jag lova! Däremot så är den fortfarande belamrad med byggskrot som ska på tippen!

2010-04-13 @ 11:30:56
URL: http://dansbanegatan.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...