13 oktober 1997

Kvällen den 12 oktober 1997 var jag nyss fyllda 20 år. På 10:e våningen satt jag ensam i fönsterkarmen och kollade när mina föräldrar och min dåvarande pojkvän satte sig i bilen och åkte iväg... och jag satt på en fönsterkarm på 10:e våningen, helt själv och väntade på att få en sömntablett, med ångest - dödsångest! Jag hade dagarna innan genomgått en magnetröntgen av rygg och även en kompletering på hjärnan, fått ett samtal av en läkare att jag skulle läggas in direkt för akut operation av ländryggen. Inne i ländryggen, inne i spinalen så hade jag nämligen en tumör på 4x2cm. Ångest.. går inte ens att beskriva hur jag mådde men samma känsla kom igår. Min operation den 13 oktober 1997, klockan 8.10 satte tunga spår - 9 timmars operation, ut med kotor, in med nya kotor, ut med tumör, av med nerver, hela ryggen öppen. Varenda dag påminns jag av den dagen... jag har smärtor som få har, kan inte göra allt.. ni känner mig dock som en sprundlande kreativ person och sån är jag... dock fast i en kropp som aldrig mår bra!

Jag ÄLSKAR livet och jag är otroligt tacksam för ångesten 1997 - den förändrade hela mitt liv och jag lever verkligen varje dag! Vill göra allt jag vill i livet och jag gör det... den enda goda med att få en tumör som sitter helt fel, som hotar att paralysera dig, som tar bort känseln i huden, som skapar invärtes problem, som ger dig smärta varje dag, varje minut resten av livet är att man faktiskt uppskattar livet! Jag vet att många ofta frågar mig "Men hur hinner du med allt, med 3 barn, en man i rullstol, jobbar 100%" etc... ja, det är svaret... jag har trott att jag skulle dö en gång i tiden och gör nu allt jag vill för det kommer ta slut en dag!

Men inte nu, tack!

Jag vill TACKA alla, alla som lämnat mig kommentarer om hur fantastisk det har varit att läsa era tankar och på väg till läkaren idag så var jag såå sjukt orolig och hade sån ångest men jag hade med mig er. Jag genomgick lungröntgen i förmiddags och läkaren ringde med glädjande besked. Inga tumörer där.. Jag kan inte ens beskriva känslan... jag var helt matt när jag fick reda på det, min kropp pustade ut och sista energin rann ut. Jag har fått ett tumörbesked en gång och det ska ju räcka... Nu väntar jag på blodprovsresultaten... jag är fortfarande orolig, men inte lika mycket längre... men fan vad lätt man knäcks. Kunde inte förstå att jag hade "samma" samtal igen som hösten 1997... Ikväll går alla tankar till alla som är sjuka i cancer... jag hoppas att alla som mår dåligt har samma tröst som jag har haft idag... jag är chockad av all fina respons idag och jag behövde det verkligen... Tack för att ni finns!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Cecilia

Underbart!!! Jag höll tummarna hårt för dig idag.... Massor med kramar till dig!

2010-12-10 @ 21:38:56



Postat av: Pernilla

Hej Camilla!Vilket fantastiskt besked, men jag förstår vad du känner. En del av oss får leva med ångest för saker som vi gått igenom att de ska komma igen.Skickar dig alla styrkekramar jag kan till dig./ Pernilla

2010-12-10 @ 21:44:23



Postat av: Mrs. b

Så härligt besked! Många kramar till dig!

2010-12-10 @ 22:07:59
URL: http://mrsbandco.blogg.se/



Postat av: Jessica Lindgren

Underbart med goda besked! Här har du ytterligare en person som läser din blogg i det tysta, vi är säkert många. Jag kommenterar sällan bloggar men kände att det nu var dags. Hoppas allt går bra för dig.

2010-12-10 @ 22:11:33



Postat av: Jackie

Ååå va skönt! Tänker på dig med familj!

2010-12-10 @ 22:16:29
URL: http://ingenrastingenro.blogg.se/



Postat av: madde

Skönt att höra att det inte var någon tumör! Har tänkt på dig så otroligt mycket idag ska du veta. Tycker du är en fantastisk person.



Nu hoppas vi att blodproverna ser bra ut också.



KRAM

2010-12-10 @ 22:26:40
URL: http://madeleinemis.blogspot.com



Postat av: susanne

Så skönt att läsa camilla att det inte var några tumörer i lungorna...som jag har tänkt på dig...

kramar susanne

2010-12-10 @ 22:40:01
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Maria

Jag har tänkt på dig idag. Fanastiskt skönt att det inte fanns tumörer i lungorna. Hoppas du får fortsatta positiva besked också. Kram

2010-12-10 @ 22:47:44



Postat av: Annnica - mamma till Elias

Så härligt med goda nyheter. Kan förstå att det är en lättnad för dig och för din familj. Hoppas på mer glädjande nyheter ang blodprovet, kram

2010-12-10 @ 22:50:27
URL: http://annista.blogg.se/



Postat av: Linn

Hej! Jag har följt din blogg i dryg ett år, fast vi bor i helt olika dela av landet, fast jag aldrig har träffat dig så känns det ibland som man känner vissa bara för man läser deras blogg.

Jag blev så glad att du fick ett bra besked av läkaren! Grattis!!

Jag ska puss min son och sambo och tänka på hur lyckligt lottad jag är!

2010-12-10 @ 23:17:00
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/



Postat av: Annette

Vilken lättnad!!! Jag tänker på dig och håller tummarna.



Kram Annette

2010-12-10 @ 23:25:44
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/



Postat av: Lars Hansson

Var ju skönt att du fick det beskedet som du fick...



även om vi inte alltid dragit jämt så har min sympati legat hos dig.....



PS regis blev klart tråkigare sen du sluta

2010-12-10 @ 23:51:44



Postat av: Madeleine

Oj vad skönt att läsa att dom inte hittade något i lungorna!



Jag satt igår och skulle kommentera ditt inlägg.. men jag blev helt tom i huvudet när jag skulle skriva..så jag lät bli.

Vad skriver man??

Cancer är en så fruktansvärd sjukdom.. och jag önskar så att den inte fanns.



Jag hoppas så att du får vara frisk och att även blodprovet kommer vara bra!



2010-12-11 @ 09:37:37
URL: http://madeleinebergman.blogspot.se



Postat av: Liselotte

Jag grät när jag läste ditt inlägg...så underbart skönt att du fick positivt besked efter lungröntgen.

Jag beundrar dig och din styrka. Fantastiskt starkt

och inspirerande för andra med din inställning till

livet och din livsfilosofi. Jag önskar dig och din familj en underbar jul och snabba goda besked från blodprovstagningen. Styrkekramar till dig.

2010-12-11 @ 11:29:27



Postat av: Hanna - Whiterainbow

Skönt med positivt besked! Kram

2010-12-11 @ 15:09:03
URL: http://whiterainbow.blogg.se/



Postat av: Lotten

Åhh vad skönt för dig och din familj att röntgen var ok.... Kraam Lotten

2010-12-11 @ 16:02:13
URL: http://ornnastet.blogspot.com



Postat av: Lena

Jag känner inte dig men sitter här och gråter av lättnad för in skull. Önskar inte ens min värsta fiende den där väntan som du fick gå igenom. HOppas att de ändå hittar vad som är fel. Kram!

2010-12-11 @ 16:35:09
URL: http://www.koala.nu/blahblah



Postat av: Linda

Så underbart besked!

Sköt om dig!

Kram

2010-12-11 @ 17:59:05



Postat av: Johanna

vad skönt att läsa, har tänkt på dig mycket!!

hoppas nu du blir bra snart, krya på dig, och ta hand om dig och din familj!! Du ger oss alla styrka i dina inlägg och jag beundrar verkligen hur stark du är!! var rädd om dig!

2010-12-11 @ 18:47:50
URL: http://jejkej.blogg.se/



Postat av: Patricia

Kan inte tänka mig det du går igenom men jag är glad för din skull att denna röntgen inte visade något och fortsätter hålla tummarna för att det blir fler glädjande besked!



Kram Patricia (i byn)

2010-12-11 @ 19:09:34



Postat av: Camilla

UNDERBART!!! :D Jag fortsätter hålla mina tummar tills blodprover och sånt är klart, men jag kanske kan få räta ut tårna och börja gå ordentligt igen? ;)

2010-12-11 @ 19:22:45
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/



Postat av: P

styrkekram! hoppas på bra besked, usch så obehaglgt!

2010-12-12 @ 16:31:58
URL: http://[email protected]



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Vilket underbart glädjande besked! Hoppas blodproven också ger samma positiva besked!!! Hoppas du blir frisk o mår bra snart :D



Jag försöker verkligen att ta vara på varje dag, vi har ju bara ett liv o ingen av oss vet hur länge de t varar. Visst ska man unna sig att bara slappa o ta det lugnt. Men ibland får jag påminna andra om det som säger att det bästa som finns e att sova o att de skulle kunna sova en hel helg. Sova bort livet när det finns å mycket att upptäcka o göra, nej så dumt o onödigt säger jag!



Massor av kramar!

2010-12-12 @ 17:48:27
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Jennie i Skåne

Massor av kram till dig! Jag är en som läser din blogg i det tysta och jag blir alltid inspirerad av dina inlägg och det du delar med dig av ditt liv!



Kram

2010-12-12 @ 18:04:17



Postat av: Alexandra

Vad skönt att det inte är någon tumör!blev så ledsen nu när jag läste ditt förra inlägg.Ingen kan nog förstå omman inte har upplevt denna ångest som du har fått göra.Jag känner ju inte dig personligen utan det är bara genom bloggen som jag vet vem du är,men det är modigt att du berättar så öppet.Många styrkekramar till dig!!

2010-12-12 @ 19:06:07
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com



Postat av: Maud

Skönt att det var bra besked;) kramar till dig<3

2010-12-13 @ 09:41:29
URL: http://maudsanglar.blogg.se/



Postat av: Lisette

Hej!



Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg mycket intressant och välorganiserad. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via mail så kan vi prata vidare.



Med vänliga hälsningar,

Lisette

2010-12-13 @ 20:46:03



Postat av: Linda Ganton

Hoppas på att det blir fler god besked framöver!

kramar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-13 @ 23:08:54
URL: http://mammaganton.blogg.se/



Postat av: Susihus

Skönt att höra, blev helt tyst och nackhåren reste sig på mig när jag läste dina inlägg. Konstigt man har aldrig träffats men ändå genom bloggandet så följer man och lär känna nya människor. Jag håller alla tummar och tassar för dig. Jag lovade mig samma sak när min pappa gick bort på tok för tidigt i livet att livet ska levas nu och inte längta till massa saker sen, utan att ta vara på dagen och njut av livet. Jag hoppas att dina fortsatta besked är positiva. STOR KRAM PÅ DIG

2010-12-14 @ 09:46:43
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Maria Nilsson

Vilken härlig känsla jag fick efter jag läst ditt inlägg, vilken härlig inställning till livet. Önskar dig verkligen lycka till med allt!

ps:jag har också funderat hur du hinner med allt=)...

Kram på dig!

2010-12-14 @ 13:08:57
URL: http://villa113.blogspot.com/



Postat av: jama

Men fyyy...och vad skönt att det inte var ngt. Hoppas blodproven är bra oxå. Man ska verkligen ta vara på varje dag. Man får sig en tankeställare faktiskt när man läser sånt här. Starkt av dig att skriva om det och som sagt, du gör det många drömmer om, tar vara på det du har o vill göra o gör det!



Styrkekram!

2010-12-14 @ 16:53:38
URL: http://jama.blogg.se/



Postat av: Rebecca

Oj jösses! Jag brukar kolla din blogg nästan varje dag och så hade jag missat ditt förra inlägg. Känner dig ju inte alls, men tycker att du har en fantastisk blogg som är rolig att följa. Det gör ont att läsa att du inte mår bra och att du dessutom har fått gå igenom detta redan en gång tidigare i ditt liv. Jag sänder varma tankar till dig hoppas verkligen att du ska få bra svar på proverna du har tagit. Det var ju fantastiskt att det inte fanns något i dina lungor i alla fall!!! Min pappa drabbades av lymf-cancer eller Hodgkins lymfom 1995. Då var jag 12 år och han var 33. Det var några tuffa år, för han fick ett återfall, MEN han klarade sig och sjukvården är helt fantastisk! Vi barn (jag har två yngre syskon också som då var 10 och 4 år) fick vara med och titta vad de gjorde med pappa osv. Jag hoppas verkligen att du och din familj inte ska behöva uppleva detta, men jag vill ändå verkligen poängtera att det går att bota även svåra sjukdomar.

Lev på och njut av livet! Det är fantastiskt att du kan skriva så positivt som du gör! Du ger oss andra inspiration! All kraft till DIG!

Kram Rebecca

2010-12-14 @ 18:30:04



Postat av: Lotta

Har läst här inne hos dej ett tag....

Jag kommenterar ganska sällan.

Men när jag kikade in nu och läser om allt du varit med om, så blir jag väldigt berörd .

Ledsen för allt jobbigt som du har gått igenom i ditt liv, Och det som händer just nu.



Skönt att det inte visade något på lungorna.



Men vad kommer att hända nu,blir det mera undersökningar .För att finna vad det är som gör att du mår som du gör......?



All styrka till dej.

Kram

2010-12-15 @ 01:37:43



Postat av: Lisa

Säger som dom andra :-) läst din blogg dagligen i flera år men är urusel på att kommentera! Men nu är det verkligen på tiden. Hoppas allt ordnar sig för dig & du får svar snart på resten av proverna så du slipper oroa dig för länge! Tycker du verkar vara en otroligt positiv & energiskt tjej som klara det mesta! All lycka till dig & en stor styrkekram!

2010-12-15 @ 23:54:01



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...