Kanal-cafeen i Köpenhamn...

Då var JULEBORDET avklarat! I måndags var vi i Köpenhamn med kontoret och åt... ni som inte varit på KANAL-CAFEÉT nån gång - åk diiit - otroligt najs ställe och vilken mat. Stämningen var på TOPP! Danskar vet hur man roar sig! Vilka underbara människor!

Vi startade på Rasoir i Malmö, sen bar det iväg med taxi till Kanal-cafeét. Där möttes jag av en trång mysig atmosfär med gamla möbler, tavlor på sniskan och danskar som sjöng och skålade med oss! Underbart! Maten kom in på stora fat med julebordsrätterna i små skålar... så charmigt! Allt var verkligen gammalt och nött, to m telefunken de hade var från 60 talet. En svart stor pjäs som lät som från en gammal ALFRED HITCHCOCK fim när den ringde...




Jag avstod från snapsarna...



På hotell Marriott i Malmö så var det både vin o MOJITOOO...



En klassiker... en DASSABILD



O sen en liiiiten Mojitoo till på Moosehead på Lilla Torg... summa summarom - en otroligt lyckad kväll som fick mig på andra tankar än mina jäkla symtom.



Jag har fullt upp denna veckan. Ska till Småland med jobb imorgon och sen så är det barnkalas på lördag. Min dotter fyller 7 år. Lyckas "glömma" min oro lite när jag är i farten. Jag har börjat äta järntabletter för att se om mina symptom blir bättre... åtminstone vill jag få bort darrningarna o hjärtklappningarna, ja o svettningarna och yrheten... så imorgon ska jag packa en matsäck så jag får mat varannan timme. Trots att jag äter SJUKT mycket så rasar jag i vikt. Min kropp skriker efter kött när jag börjar må dåligt... min kropp arbetar på högvarv känns det som, så den behöver energi! Så jag har bunkrat upp med kycklingben och julskinka till färden... How sick is that! Vad är det som hänt min kropp... ?? Man kan ju undra!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Pernilla

Var rädd om dig Camilla! Tänker på dig...

2010-12-15 @ 21:52:15



Postat av: Evelina

Du... jag skulle vilja säga att jag känner igen en hel del av dina symptom! Tycker du ska kontakta Scandlab som är mycket bättre på att kolla sköldkörtelvärden. Det är visserligen dyrt och du får betala det privat men de har en större säkerhet då de inte testar på ens blod. Kram

2010-12-15 @ 22:12:03
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det låter som en underbar kväll! För min del blir det ingen julfest i år eftersom jag inte e anställd, men jag lockade med mig mamma till IKEA på deras julbord så det har jag fått iaf :)



Skönt o glömma sorger och besvär :) SÅn e jag oxå, jag jobbar på och har tusen järn i elden, fast just nu börjar jag känna att jag nog ligger på gränsen till att bli utbränd, känner mig lite småyr i bland och får lite tunnelseende. Inte bra! Det ska bli skönt med julledighet!



Jag lyckades övertala min läkare att få testa att äta LEvaxin då jag tror att jag har problem med sköldkörteln, hypotyreos. Jag har massor av symtom och dessutom e det en orsak till att man inte blir gravid. Om man har Hypo så har man för högt TSH värde. Man lägger på sig vikt, e väldigt frusen, tappar hår, torra ögon, trött, deppig, tankspridd m.m

Jag va oxå beredd på att betala för egna prover hos Scandlab och mejlade dem och frågade en massa, men nu har jag fått med mig min läkare så jag avvaktar.

Men motsatsen, hypertyreos, kan jag inte så mycket om.

Hoppas du får de svar du vill ha och framförallt att du blir frisk snart!

KRAM!!!!

2010-12-15 @ 22:35:06
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: marie

Detta var du värd. Att få komma ut bland folk och koma på andra tankar. Ha nu en skön dag i Småland. Kram

2010-12-15 @ 23:09:27
URL: http://tinginneoute.blogspot.com/



Postat av: Nikki

Hej!



Jag känner också igen mig i det du skriver. När jag var i tonåren så mådde jag exakt så, det slutade med att jag hamnade på sjukhuset. Men de kom aldrig fram till vad det berodde på mer än att jag hade för höga halter av adrenalin i kroppen och det kunde vara något fel på binjurarna men man kom aldrig frma till något och idag så förstår jag när jag läst mycket om detta att det måste ha varit panikångest jag led av!



Hoppas verkligen inte det är något allvarligt du lider av och att du snart mår bra igen!



Kram

2010-12-16 @ 00:57:20



Postat av: Evelina

Camilla och Cornelia... har man problem med sköldkörteln på andra hållet mår man precis som du beskriver Camilla! Jag fick näsblod och blåmärken dessutom! En massa blåmärken som det inte fanns förklaringar till. Ett annat konstigt symptom var att jag blev lätt rädd och då menar jag inte bara rädd utan skrämd livet ur mig för de mesta banala saker, som att någon satt hukad bakom något och reste sig upp. Men dina binjurar kan om de är i obalans ställa till det på ett liknande sätt. De har ju ett väldigt starkt samband sköldkörteln, binjurarna och hormonerna i kroppen. Jag säger att jag hoppas det är något annat än skiten jag hade, det önskar jag kanske nästan inte ens mina värsta ovänner. Kram

2010-12-16 @ 06:55:25
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



Postat av: annette

Helt klart att du har problem med sköldkörtlen!!!

Kanska KNÖLSTRUMA??

Läs gärna bloggen skriven av en limhamnstjej som heter:Sköldpaddor, hon vet MYCKET om sköldkörteln

Gå in på Annettejernstrom.se så hittar du bloggen på hennes sida!

Kram

2010-12-16 @ 08:52:55



Postat av: Hanna - Whiterainbow

åååh vad gott med en mojitoo!! :)

2010-12-16 @ 10:21:53
URL: http://whiterainbow.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Nikki: Jag tror snarare att det va sköldkörteln du hade problem med. Då kan man få problem med binjurarna. Många som har problem med det får ofta diagnosen depression eller panikångest, men medicinerna de får för det hjälper såklart inte.

2010-12-16 @ 23:12:13
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: anonym

Hej,

Jag har läst här ett tag men jag känner inte dig. Ville bara hålla med de som skrivit ovan, dina symtom låter väldigt mycket som om du har problem med sköldkörteln, hyperthyroidism.

Hoppas det löser sig för dig!

/A

2010-12-17 @ 13:23:00



Postat av: madde

så glad att jag hittat din fina blogg,gillar din inredning:)

2010-12-18 @ 16:12:24
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/



Postat av: Piffa o Puffa

Läser och gråter. Gråter och läser. Jag känner inte dig men känner med dig. Min son var också sjuk och fick ett återfall. Nu håller jag alla tummar jag kan för dig.

Sköt om dig.

Kramar Anette

2010-12-19 @ 00:36:21
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...