Projekt: ny vägg

I helgen har det varit lite kaotiskt hemma hos oss. Fick reda SENT på fredag kväll att snickaren äntligen skulle bygga vår efterlängtade vägg i tjejernas rum. De har ett onödigt stort rum som vi har velat dela av länge. Ett rum kommer bli arbetsrum med skrivbord, böcker & dator och det andra blir sovrumsdelen... så i fredags när snickaren var här sa han att "Ja, på måndag tänkte jag börja med väggen i barnens rum"... OoooKej! Så jag fick tömma allt och dubbelmäta så att alla mått blir bra! Lättare sagt än gjort. Jag blev så osäker men till slut så fick jag ritat en liten MALL och bara tuta & köra!! 

Min plan är att köpa Ikeas Vika Amon som är 150x75 och sätta ovanpå befintliga PAX skåp... för att hela kittet ska få plats under fönsterkarmen så fick jag lossa underredet på Paxen - så klart, varför ska det vara enkelt. Som tur ÄRÄR ju Ikea väldigt enkelt så det var BARA att lossa på några skruvar sen var underredet klart!
Paxen innan... Skåpen kommer vara perfekta för alla böcker, teckningar etc!



Lätt som en plätt!



Utan sockeln...



Imorse åkte rullisarna ner!



Da vägg!! Imorgon ska den spacklas & målas i vitt & cerise!!



Snickaren ringde mig när jag satt på jobb och lämnade ännu en nyhet... vi ska bygga en till vägg i huset, i storarummet - och det gör han imorgon! Så det vara bara hem å kavla upp ärmarna! Hela storarummet är flyttat och imorgon kommer nästa vägg upp! Mamma mia så nervös jag är över alla mått - men det kommer säkert bli bra!!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Susihus

Spännande! Det kommer att bli superbra! Må gott

2010-01-19 @ 08:23:30
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Annika

oj vad kul! ser fram emot bilder sen!

2010-01-19 @ 10:14:31
URL: http://avantgirl.blogg.se/



Postat av: Marie

Det här kommer att bli super bra!

Kram

2010-01-20 @ 14:26:31
URL: http://tinginneoute.blogspot.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...