Galen??!

Jo, jag känner mig totalt GALEN just nu! Fick ett ryck efter Ting ute & inne och började flytta runt på växter och stenar i trädgården! Höll ju på REJÄLT förra året med att få till trädgården men nu som sagt är det ÄNDRING!!
Jag började med att ta bort ALLA salvior till baksidan och sedan grävde jag upp alla ORMBUNKAR... nya trallplattor för att skapa nya "rum" och fler PÅLAR har köpts in - imorse kan jag tillägga - var på Bauhaus 7.30 imorse innan min sambo tog bilen till jobb! Jo, jag är nog smått galen MEN det är underbart med nya projekt och förändringar är ju bra!!



Salvian återanvänds!!



Vissa får BADA innan de planteras om!!




Ormbunkarna lämnade jag til Marie igår...



Här FORMAS nya framsidan!!



Pålarna ska bli svarta!!



Planket är INTE grått längre - började måla det i S 8000 - N imorse... nästan svart!!



Sen åkte jag iväg med barnen till min sambos arbete - en liten surprise är aldrig fel!!



Ballerinakex är JÄKLIGT bra att ha!!



När kexen tog slut så blev det plötsligt väldigt TRÅKIGT på pappas jobb så då blev det ett lekplatsbesök bredvid arbetet!!



Vi övar oss med koppel i byxan inför Paris. Fick tipset av en granne som var där precis att många hade "koppel" på sina barn så de inte försvinner. Vi får se hur det blir med det - men de tyckte det var kul med kopplet idag!!



Hem igen och måla klart planket.. ja... halvjobbigt men jag ville bara bli klar med det så jag kunde se helheten!!





KLART o sååå skönt! Nu är det fokus på annat, men först en sväng till Lilla Torg med Marie... semestertajm!!



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Helen

Vad kul, önskar att jag hade intresse för trädgården, våran är vildvuxen och charmig:)

2010-07-15 @ 19:59:51
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com



Postat av: Sofia

Så tjusgt så!

Och du, så smal du har blivit!

Hoppas det var trevligt på Lilla.

2010-07-15 @ 21:45:39
URL: http://whatiam.blogg.se/



Postat av: Petra

åhhhh, vad du är flitig. Jag önskar jag hade haft en liiiten del av dn energi för den verkar flöda.

Sen önskar jag din kunnighet ibland blommor och växter och trädgård över huvudtaget.



ha det bra i sommarvärmen

kram

2010-07-16 @ 00:51:47
URL: http://godisfrun.blogg.se/



Postat av: Ausra Drivstedt

Älskar din trädgård!



Jag vill informera dig om en kommande konsthantverksmässa på Ven, redan nu till helgen (17-18 juli). Jag ska ställa ut mina och min systers sjalar och smycken. Sprid ut detta till folk som är intresserade av konsthantverk. Du kan hitta mer info på min bloggsida: www.ullsmycken.blogg.se



Ha en underbar helg!

2010-07-16 @ 09:17:30
URL: http://ullsmycken.blogg.se/



Postat av: Eva

så skönt att det är någon fler än jag som får sådana ryck. Ska till veckan (när jag får semester) börja om på vår baksida. Alla plantor ska upp och det blir vitt dekorgrus och några få plantor. Kanske andra planer nästa år, ha ha

2010-07-16 @ 18:59:09
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/



Postat av: jenny

underbar trädgård och blogg du har! blir lika glad varenda gång jag ser att du har nya inlägg.

tack snälla för all inspiration du ger mig!!



vh jenny

2010-07-16 @ 21:09:50



Postat av: Linda

Jag är impad!!! Du är så duktig!!!

2010-07-19 @ 09:03:42
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/



Postat av: Camilla

Helen: Vildvuxet är också ckarmigt. Hade jag haft en större trädgård så hade jag nog inte haft det så #stådat" som jag har nu. Men vår trädgård är liten så därför behövs den bli lite "smart" så den kan utnyttjas till max :)

Sofia: Tack.. jag har gått ner 11 kg nu o det känns så skönt! Äter som aldrig förr men proemanderna gör att jag äntligen blir slimmad.

Petra: Tack! Jag kan faktiskt inte så mycket om växter, men jag har en del favoriter som jag kör stenhårt med :)

Ausra: Åh, va roligt att du har så många utställningar. Min vännina ska snart till Ven, ska tipsa henne :)

Eva: ja, dessa rycken :) Känns också skönt för mig att veta att fler har sådana ryck, så tack :)

Jenny: Och jag blir glad att andra får inspiration från mig - så tack :)

Linda. Åhh, tack!!

2010-07-19 @ 09:49:49
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Daniela

Man blir alltid lika inspirerad och sugen på att pyssla med trädgården efter att ha kikat in hos dig. Du har det verkligen jättefint!

2010-07-19 @ 22:18:36
URL: http://www.pavargata.blogspot.com



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...