Klagshamn & Skanör...

Igår var jag GRÄSÄNKA då min sambo var iväg i TYLÖSAND (lucky him) och festade med sina killkompisar! Det gör dem en gång om året sedan flera år tillbaka! Riktigt, riktigt härligt! Så jag fick aktivera mig själv & barnen!
8 på morgonen satte jag igång grillen... PICKNICKMAT!! Grannarna har säkert undrat.. sen bar det av till Klagshamn för bad & solning!

Mumma!



Mycket viktigt - isklampar som MATCHAR muggar & picknickväska... ok, läs med ironi!




Med stora fötter står man stadigt på jorden...



Är man alene på stranden så behövs det IDEÈR...  Typ pensel & målarfärger - det är det enda som behövs!
Jag fick med mig FÄRGGLADA barn hem och massor av med målade STENAR och nöjda barn :)




Förförra veckan då det sades att det skulle bli VARMT väder så tog jag ut en föräldraledigdag för att ta kidsen till stranden (hade aldrig anat att värmen skulle stanna kvar) och åkte ner till Skanör. Det var en torsdag och det fanns KNAPPT nått folk - mycket skönt! Skanör är ju SKÅNES RIVIERA - kilometerlång kritvit strand!



Jodååå.. en FLUGA i mitt kaffe!





Must ha på straden... såpbubblor!!



En avslappnad mamma... stranden är lugnande!





Alla grävdes ner... sen ringde sambon...



... men det gick bra att prata!!



Nu är det FIKA på gång, hos Susanne Bambu & Betong! Ska bli trevligt.. efter fikat blir det långpromenad på stranden!! Vi har det lite som ett måste - fika & kolla på hus längst med stranden & prata trädgård/inredning!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Anna

Satt och pratade om skanör å falsterbo idag. Var där när jag var liten men skulle gärna åka dit igen å bada=)

2010-07-04 @ 20:05:37
URL: http://dressingroom.webblogg.se/



Postat av: Evelina

Stranden är ett måste på sommaren, inser det nu när jag har nära till en med lagom mängd människor! :)

2010-07-04 @ 21:17:18
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...