Nokia 5230

Är det någon som kan något om MOBILTELEFONER?? Jag måste köpa en ny så snart som möjligt eftersom min gamla har lagt av. Ibland tar den emot samtal men absolut INGA sms går att skicka eller ta emot - inte så roligt nu på sommaren! Det stör mig dessutom att smsbrevet inte går att ta bort från displayen och TRE säger att det är ett tekniskt fel och att den måste in på reparation - tyvärr har jag inte den tiiiden!!

Just nu har jag telefonen med abonnemang men det lönar sig inte har jag kommit på. Är det någon som har kontantkort? Är det bekvämt? Jag ringer inte så mycket så jag tror det hade passat MIG bra!!

Kom gärna med för och nackdelar abonnemang/kontantkort - MÅSTE ha en mobil som funkar innan vår Parisresa...

Jag har tittat lite på Nokia 5230, är det någon som har en sådan?!


Bild lånad från www.prylzonen.se

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: A

vad har du haft för mobil? vad behöver du ha i mobilen?

jag skulle rekommendera dig att titta runt på olika abonemang kanske kan du hitta ngt billigare. Det negativa med kontantkort är ju att pengarna kan ta slut när du mest behöver dem.

tänk även på att med de nya mobilerna kan du ju surfa lika bra som på en laptop därför skulle jag rekomendera ett abonemng där du får surfa hur mycket du vill för en fast slant.

har precis bytt ut min nokia n97 vilken va kass.

rekomenderar dig att välja en mobil med android som opertivsystem. rekomenderar verkligen inte symbian som de va i n97:an hänger sig, stänger ner.... Android känns som det nya som kommer bli bätre och bättre och finns det massor med häftiga gratisapps

själv har jga köpt en htc desire, är mer än nöjd med den

2010-07-21 @ 10:00:48



Postat av: Linda

Sv: Mina eller våra menare jag ;-) är nu... Natalie är 10, Jonatan 7 och Edwin 2 :)



Ha en bra dag!!!

2010-07-21 @ 10:44:19
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/



Postat av: O

Ringer du inte mycket så är nog kontantkort att rekommendera. Men då får du köpa mobilen kontant. vet inte hur 3 har det med det..eller vad det kostar med 3 alls. Men annars kan du i dag ladda kontantkort via internet med kontokort eller värdebevis ex. Så har du alltid ett värdebevis i plånboken så är det lugnt:))Nokia 5230 är en mycket prisvärd tfn annars! Bra funktioner o bra pris för en som inte ringer så mycket! Sen kan du lämna in din gamla på service o sen sälja den(om du har garanti kvar alltså)Kolla priserna i Paris innan också. Telenor har bra pris i Paris i alla fall.

Lycka till:))

2010-07-21 @ 11:08:36



Postat av: Camilla Näslund

Det finns bara en telefon! Särskilt om du är bloggare! Den heter Iphone, hört talas om den? Jag bara älskar min Iphone och blogglivet har blivit så mycket lättare nu! Jag mmsar in mina inlägg.....Facebookar och twittrar som aldrig förr.

Du kommer aldrig att ångra ditt köp av en Iphone!

Lycka till!

2010-07-21 @ 12:01:36
URL: http://www.finest.se/millaniumeå



Postat av: Nina

SonyEricsson Xperia Mini Pro. Älskar att den har riktigt tangentbord. Är liten och nätt då man fäller ut tangentbordet. Går snabbt och lätt att sms, maila, kolla internet osv. Bra kamera och lättanvänd, min 5 åring kollar själv foton i den. Androidmobil med appar att ladda ner. Fick bra betyg då den testades i senaste numret av Mobil.



Lycka till!



Nina

2010-07-21 @ 14:38:27



Postat av: j

5230 är lika bra att blogga o surfa med enligt min erfarenhet av olika mobiler. iPhone känns dyr för dig om du känner att det inte gå i hop sig med abg idag..Hojta om du undra om något speciellt..

Lycka till!

2010-07-21 @ 14:39:44



Postat av: lucke

Om du vill så kan du tävla om ringar på min blogg nu :D

2010-07-21 @ 14:55:57
URL: http://modegrabben.blogg.se/



Postat av: Camilla

TACK för alla svar.. jag är VERKLIGEN inte kunnig på mobiler - androider mm är helt nya ord för mig :)

Igår tog min sambo tag i min "gamla" mobil och sa att vi kunde göra en total återställning... så jag satt i 2 timmar och skrev ner alla telenummer, skickade mina foton via blue tooth till hans mobil etc... Nu FUNKAR mina sms men telefonen visar fortfarande ENDAST NÖDSAMTAL - det går att ringa trots det! Nu på morgonen har jag spenderat tiden med att sätta in alla telenummer manuellt! PUH!! Så jag behåller gamla telefonen ett tag till sen så ska jag nog fundera på en android :)

2010-07-22 @ 09:21:47
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Förut hade jag ett abonnemang som kostade 99kr/månad som jag fick ringa för. Men när jag bytte mobil räknade de ut att mitt minutpris med det abonnemanget blev dyrare än att ha ett löpande abonnemang, så nu betalar jag bara det jag ringer för, vilket e väldigt lite. För flera år sen hade jag kontantkort men det va asjobbigt, när man behövde ringa så fanns det inga pengar kvar på kortet eller så tog de slut mitt i ett samtal, väldigt frustrerande när man absolut behövde ringa. Nej aldrig mer kontantkort!

2010-07-23 @ 11:36:06
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...