Trött men ändå pigg...

Idag har jag varit trött men ändå pigg.. måste bero på att det är sommar!! För jodå, vi var ju ute i svängen igår och det var så TREVLIGT, mycket trevligt! Träffade på ett par andra vänner när vi var ute så det blev en helkväll med både skumpa & dans! Jag förstår inte hur jag kunde tro att jag skulle ta SISTA bussen hem (23.10) - det blev taxi klockan TRE på morgonen istället!

Men det gick bra... upp halv nio med barnen och sen så var det FULL rulle igen. Måla i trädgården, fixa med maten och sen så hade jag turen att mormor & morfar kom förbi och hämtade mina tjejer och tog dem till stranden! Så det blev mys med min son och med mys innebar det att se en hel Barbiefilm... vilket passade mig alldelles utmärkt Ska dock försöka få mig sovmorgon imorgon!!




Tralla lalla laaa... målning på morgonkvisten! Det ANADE man inte när taxin svängde in vid huset några timmar innan!! Trallen blev svart... japp... allt det gråa ska BORT och jag är på god väg.




Pålarna sattes ner i jorden samt attackerades med färg... svart ska det vara!!



Här kan ni se vad jag gjort de senaste dagarna. Salvian & ormbunkarna är väck... sen så har jag samlat alla saxifragor runtom pålarna så de växer samman till en härlig grön MATTA! Murgröna ska planteras bredvid varje stolpe och småstenar ska fyllas upp där var det finns jord! Alla tulpanlökarna RÖK idag... de enda lökarna som ska vara kvar är alliumarna.

Jag har planer för varje liten "ruta" - här ska det ske förändringar!



Kommer ni ihåg allra FÖRSTA början med trallen??! Då var de a la natural... sen målade jag dem gråa och nu svarta... är riktigt riktigt nöjd nu och NEJ de kommer inte målas rosa nästa år!! Nu är jag NÖJD :)




Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Marie

Jag fattar inte vart du får all energi ifrån.

Hoppas att du fick rätt på sakerna efter att jag hade gått. Inte lätt att veta vart man ska ha allt.

Tack igen för en underbart kul kväll.

2010-07-17 @ 11:02:39
URL: http://tinginneoute.blogspot.se/



Postat av: Camilla

Tack själv :) Energi o energi.. jag gillar det kreativa.. så trots att jag är trött vill jag "pyssla" för det är SÅÅÅ roligt :)



Kram

2010-07-17 @ 18:25:51
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Helen// (cbaqke på Styleroom)

Alltid lika kul o besöka din blogg.....är inne dagligen, men dålig på att kommentera, tyvärr!

Är själv intresserad av trädgård, så därför gillar jag din blogg skapt! Har ett projekt runt vår Stora sten i trädgården som äntligen börjar bli klart:)

Titta gärna in på Styleroom om du är nyfiken,"cbaqke", där hittar du mina album!

Kram//

2010-07-17 @ 23:26:10



Postat av: Linda

Ja, det brukar aldrig bli sista bussen hem. Känner igen det där... ni verkade ha en kul utekväll iaf!!! Och jag är fortfarande impad!!!

2010-07-19 @ 09:14:02
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/



Postat av: Camilla

Helen:Jätteroligt att du gillar min blogg :) Kikade lite på styleroom... gillade din vägg med tvättstugan - fiffigt! Du borde ju också skaffa en blogg :)

Linda: hihi.. nä.. jäkla bussen går ju också så tidigt - går ju inte bara ta den ELVA :)

2010-07-19 @ 09:44:33
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...