Disneyland i Pariiiiis!!

Tjohej - S O M M A R E N är räddad!! Vi har nämligen bokat en 7 dagars resa till Disneyland i Paris! Tjohej!! Vi velade mellan denna resan och en "strandresa" men va faaan - strand har vi ju i Malmö so why åka till Mallis när man kan gosa med Musse & Kalle?!! Nä.. här ska det LEKAS i sju dagar och det kommer bli ett SUPERMINNE för livet! Barnen kommer nog aldrig vilja åka hem... 

Jag har också intalat sambon att vi ska ta en endagstur till PARIS nu när vi ändå är där! Vi var där senast när äldsta barnet var ett år och det var en av de bästa resorna vi nånsin gjort! Aj love storstadssemestrar!!!!

Så nu till min LILLA fråga!! Vem har varit i Disneyland den sista tiden?? Berätta???? Vill få tips!! Jag vet att de har rätt så många restauranger på området, men att det mest är "skräpmat" - kanske någon har hittat en guldgruva bland de olika matställena?? Som sagt - TELL ME!!

Och så BJUDER jag på ett foto från min DisneyWorldresa i Orlando 1997!!!
Hehe... say no more!! Jag var 19½ & omringad av VUXNA människor i disneydräkter :)


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Annika

Skoj!

Vi ska också dit i maj! Var där för 6 år sedan, kan tänka att det är utbyggt massor nu.

Lustigt att du också var o Orlando -97. Det var jag med! haha vi kanske var där samtidigt?

Jag vill också ha tips! När åker ni?

2010-03-24 @ 16:03:19
URL: http://avantgirl.blogg.se/



Postat av: Anonym

Åh vad kul för er! Har tyvärr inga tips att ge för jag har inte varit där. Men vi funderar också på att åka dit i sommar, i juli i så fall men vi har inte bestämt oss riktigt. Kommer iaf hålla ett öga på det här inlägget och hoppas på många bra tips :)

2010-03-24 @ 16:55:31



Postat av: Vicky

Jag som skrev ovan ;)

2010-03-24 @ 16:57:32
URL: http://tvillingmamma.blogg.se/



Postat av: malin

Min man och våra två äldsta barn var där i somras, och dom tipsar om "billy bob´s", där dom hade buffe varje kväll, taccos, kykling, köttbullar mm. Det var en höjdare tyckte dom :)

2010-03-24 @ 18:23:22



Postat av: Susanne F

Hej

jag har aldrig varit där...så några tips kan jag tyvärr inte ge

//Susanne

2010-03-24 @ 18:43:25
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



Postat av: Camilla

Annika: Åh, var du också i Orlando 97. Jag vet precis när jag var där.. 17 mars - såg det på fotona som jag tog fram därifrån!! Visst var det kul där?? Man vill verkligen att kidsen ska uppleva hela MAGIS som är där! Vi åker i slutet av juli, så vi har 4 månader på oss att planera :) o längta!

Vicky: Hihi.. åker ni i juli (28:e) så kanske vi ses där! Vi har kollat disneyland 2 år på rad nu, men de minsta har varit för små för att ha nån nytta av det! Så nu äntligen kändes det som om vi kunde åka o jag är så glad! Det är verkligen ett äventyr att vara där!! Hoppas ni kommer iväg :)

Malin: Åh.. det ska jag verkligen skriva upp! Tack.. sådana tips är guld värda!!

Susanne: jag ska googla o leta på forum, får se om jag hittar tips där!! Kram

2010-03-25 @ 08:35:18
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Susihus

Åh va härligt! Njut, jag tyckte det var underbart skoj alla gånger jag har besökt Disneyland i LA och Disney World i Orlando. Ni kommer få det toppen!

2010-03-25 @ 08:37:08
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Kul! Men 7 dagar!!! Det låter som en lång tid i en nöjespark. Ska ni va där alla dagaran? Jag hade nog tagit 2 dagar i Paris.

Och juli månad. E det inte sjuuukt mycket folk där då och lååånga köer till allt?



Nä nu ska jag inte va så neggo, barnen kommer få det superkul!

2010-03-25 @ 09:32:55
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



Postat av: Camilla

Susihus: Jag ska verkligen njuuuta, för jag tror inte vi kommer åka fler gånger. Resan är sjukt dyr... jäkla disney!!! Så här ska det njutas :)

Cornelia: hihi.. ja sluta vara neg... det kommer bli kanoooon att vara bland uppstoppade disneyfigurer i en hel vecka :) Det var inte så längesedan vi var i Paris o jag vet att min man tyckte det var liiite jobbigt ibland med 3 små barn i Barcelona i december + rullstolen så han är inte så pigg på mer än en dag i Paris (knappt det) så det blir bara en dagsresa in till storstan! Men det räcker för mig... :)

2010-03-25 @ 09:45:37
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Katleen

7 dagar Disney, ja det är länge!!!

Då behöver du inga tips med vad du måste hinna med! Massor tid ju!!

Hollywood tower älskade jag!!!

När det gäller mat skulle jag ta mig utanför Disney eftersom ni har massa tid. Först o främst är det dyrt och säkert med småbarn, Sen är det låååånga köar innan man får ett bord, för alla människor blir ju hungriga samtidiga! Kan ju vara svårt med barn. Åk till en liten affär ta med lunch in i parken!

2010-03-25 @ 12:30:22



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...