Annonsörsdagen 2010

Idag var det dags för Annonsörsdagen som Sydsvenskan anordnar för 5:e året i rad! Jag var där med Anebyhus & Marie var där med sitt jobb :) Gissa om vi MINGLADE tillsammans under pauserna!!!?




Choklad vid varje bord - mumma!




Johan Wester (bl a Hipp Hipp) var moderator. Han är ju för rolig... gillar hans humor starkt!!



Frida Berglund, skapare av Trendenser.se föreläste om hur man kan synas. Hon har 46.000 besökare per vecka o en hel del företag hade nog kunnat tänka sig den siffran på sina hemsidor!




Givetvis en liten pratstund med Frida... tyvärr så sover Marie på fotot o det ser ut som om mitt hår snart ska flyga iväg, men så är det - det bjuder vi på :)



Fler som talade var Ing-Marie Persson, primatansvarig samt bevarande-, forsknings- och utbildningsansvarig på Furuparkens djurpark. En starkt engagerad kvinna där hon visade oss hur illa chimpanser blir behandlade i bl a Afrika. Publiken, Sydsvenskan samt Teo Härén skänkte över 30.000 till deras fond.

Om ni också vill skänka en peng så kan ni göra det på www.swedenchimp.se Pengarna går oavkortat till chimpansernas räddning!

Gräv där du står, Yngve Bergqvist, grundare av Icehotel hade sista föreläsningen... my god - vilken idé, vilket projekt och det görs VARJE år!! Dit vill jag kan jag säga. Har någon av er varit där?

Så, det var denna dagen.. nu blir det middag med nytt pajrecept! Ajöken!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Susihus

Låter som ni har haft en toppentrevlig dag. Vilken härlig inspiration så här i hösttider. Har läst i fatt mig lite då jag har varit lite frånvarande i bloggsfären, låter som en härlig idé ni har med söndagarnasstorhandling. Allt för att göra storhandling roligare =)

Må bäst

Kram på dig

2010-10-18 @ 09:37:45
URL: http://susihus.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...