Cleaningday...

Igår kom värsta ENERGIN helt plötsligt (kan ha att göra med Österlenavkopplingen) och mina bästa vänner inom STÄD kom fram, hehe...

Hela sovrummet dammsögs, inklusive väggar & tak. Vi har många SPINDLAR nu under sommaren som gillar att lämna spår efter sig så det krävs en rejäl genomgång av väggar & tak!! Allt washades, inkl täcken & kuddar... det var en FRÖJD att gå och lägga sig igår kväll!! Sov som en trött mamma... :)

Min rosa mopp (Rusta) är en vän som alltid får det till att skina. Ett TIPS - de platta mopparna (som syns på bild) kan man även köra över kaklet på badrumsväggarna för att få fram lystern igen. Vi har grovkök slash badrum och dammet från kläderna YR mer än man tror.

Har även köpt ett sköljmedel med JORDGUBBSLUKT (så fin rosa flaska) så nu doftar det jordgubbar i huset :)

Resten av huset borde också attackeras så där grundligt!! Maybe next week! Maybe!!



Cleaningtips önskas... ni vet de där smarta tipsen som att tex gnugga bort smuts med tandborstar etc!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Elvira

Härligt, det är så himla skönt när man har tagit tag i en grundlig städning, nästan så att man har rensat själen litegrann också. Ett tips, hmmm... vi har en blomspruta med diskmedel och vatten i som är bra att ha när man torkar bordet, bänken eller andra områden.



//Elvira

2011-07-02 @ 11:28:12
URL: http://elviraspekulerar.blogspot.com



Postat av: Camilla

Eller hur... dem där grundliga städningen rensar själen lite :)

Bra tips med blomsprutan... :)

2011-07-02 @ 20:30:24
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Hanna - whiterainbow

Jag skulle också behöva ta en grundlig rengöring!



Jag använder mig av svinto på smutsiga ställen, observera att när den slutat löddra så slipar den! :-)



Kram

2011-07-02 @ 23:24:45
URL: http://www.whiterainbow.se



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...