Cykeltur a la landet...

Idag var det ju STRÅLANDE väder igen så jag fick en superidé på morgonkvisten. Mannen körde dottern och hennes kompis till dansen i grannbyn 3 byar iväg och jag tänkte att det kunde ju vara kul att hämta upp henne sen med cykeln... 15 fina kilometrar dit!! Man tänker liksom inte på att det finns en HEMRESA också...

Men jo då... tvättade upp CYKELKÄRRAN efter härliga vintern, mannen pumpa den och sen rullade vi iväg. Jag på cykeln med de små och mannen med sin rullstol. Måste säga att sådana här dagar känner det UNDERBART att bo på landet... ett lyckorus att bara efter 5 minuters cykling se kossor, traktorer, hästar och åkrar!




I allafall, vi surprisade dottern så hon hoppade på cykeln, det blev en liten minipicnic och en tur till en av mina favoritbutiker - BLOMSTERKOMPANIET!! Underbart ställe... köpte på mig lyxigt te som mina släktingar i USA ska få och en portion chokladte till min kvällskopp!!






Presenten...



Och mitt kvällste som sedan länge är avnjutet... Gott??? Underbart!




Efteråt var vi på en mysig examensfest för att sen åka till stranden och träffa MARIE med kids och geocacha... japp, vi fann skatten idag :)

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: marie

Det vill jag smaka. Låter fantastiskt gott!

Kramen

2011-06-05 @ 00:20:45



Postat av: susanne

hej

så mysigt....

du verkar, precis som min kollega, helt biten på cachande.....jag får väl också prova på det en dag...

kram sus

2011-06-05 @ 09:08:56
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...