Litet trädäck!

I say PUH... and PUH!
Är finito. Tackar för morfinen idag!
Men som ni vet så struntar jag rätt så ofta i mina smärtor och gör det jag vill. Det tar tid, jag sitter på knäna, ligger ner... ja, jag har lite olika arbetsställningar och smärtstillande och kör på!

Det senaste är en BETONGBÄNK... den bränns (det vill säga torkar) fortfarande, men det är tre dagar sedan jag gjorde den så den är väl snart klar att ta ut ur formen! Snickrade ihop en form ifrån ett PAXSKÅP från Ikea. Man tar ju det man har...

Har även påbörjat ett annat PROJEKT idag! Bygga ett lite trädäck på 2x2 & en halv meter!
Först skulle gräset & jorden bort! Bort, bort för trädäcket ska sitta kant i kant med markplattorna... så min man kan rulla rakt på det!
Har även lagt två rader med samma plattor som det vi har för att "rama" in nya trädäcket!
Kommer bli så fint så! Hann med o köpa reglar & brädor idag! Pappa hjälpte mig med det.
Sen så har jag sågat och legat på knä, men grundjäkeln är lagd! Imorgon ska jag skruva fast dem med vinklar som jag BY THE WAY glömde på Byggmax. Virras!! Hoppas de har kvar dem och att jag kan få dem imorgon!




Ser ni studsmattan?? Den har jag grävt ner en tjugo centimeter under jord! Blev lite nimmare då plus att barnen har lättare att komma in i den.. jag är smart jag... hihi!!


Nu är detta TESTBRÄDOR.. men de två första är sådana som ska dit! De är 22x95. En smalare sort. Tyckte det kunde vara trevligt med mindre brädor på ett litet nätt trädäck!
Jag, jag vet... jag är CRAZY... kryper fram just nu! Har ju för fan en till operation som väntar... men VA FASIKEN... det är NU jag lever!! Heja trädgårdsprojekt!!

Kram kära bloggisar!

Förresten, det är många som undrar om betonggjutning och jag tackar alla för fina kommentarerna! När tiden finns, så kommer det mer om betong! 
I promajs ju!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Anonym

Alltså, jag har sagt det förut och säger det igen: Du är heeeeelt otrolig! Och så grymt fint det kommer bli. Och som jag skrev sist: Hojta till om du vill hjälp med något! Kram Hanna

2012-07-09 @ 09:14:53
URL: http://tagestradgard.blogspot.se



Postat av: Britta

Vilka snygga trampstenar alltså!

Britta

2012-07-09 @ 13:27:16



Postat av: Josefin

Ohh - betongbenk - det vil jeg også fixa. Har såå lust på att ha en betongbenk på framsidan av vårt hus for å få det litt mer coooolt og vår stil.



Det hadde vært så roligt att fixa en selv:-)



Tenk litt på helsen din också - den skal vara hela livet ut - men du er ju tøff du :-)

2012-07-09 @ 18:58:23



Postat av: Annica

Vad du är fiffig, jag förstår inte vart du får alla dina idéer ifrån. skulle verkligen behöva lite av din fantasi till min tråkiga framsida för att få den lite finare och mysigare :)

2012-07-09 @ 23:14:38
URL: http://annista.blogg.se/



Postat av: Birgitta

Åh, jag är så imponerad och blir inspirerad av allt VACKERT du skapar. När jag åker till Skåne någongång för att besöka min bror MÅSTE jag få komma på en trädgårdsvandring hos dig! :-)Önskar bara att jag var lika händig som du är! :-) /Birgitta

2012-07-12 @ 13:28:11
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/



Postat av: Ninni - Foto & Vardag

så läckert de blir =)

2012-07-12 @ 19:08:12
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/



Postat av: lindasofieolsson

Oooo vad jag skulle vilja komma o se din trädgård live, ser så fint ut!

2012-07-31 @ 15:30:09
URL: http://lindasofieolsson.blogspot.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...