Upp o ner, ner o upp...

Upp o ner, ner o upp... grisen gal i granens topp!
Ja, ungefär så är det. Upp o ner, ner o upp... men upp i allafall :)
Tack för alla fina ord & omtanke! It värms!! Det är inte så lätt när hälsan sviker en i nu snart tjugo lååånga år! Vill bara funka för mina barn... utan att ha ont och dissikera min ryggrad igen! 

Har pillat lite i trädgården den här tiden! Så skönt nu när sommaren är på G!
På framsidan av huset grävde jag upp min LAVENDELRAD på femton stycken och tog bort all gammal jord. Eller lera som det var! Vårt hus är byggt på en leråker och när vi flyttade hit så planterade jag en hel del växter i denna lerjorden! Sen har det inte växt så bra har jag märkt... så sånna projekt har det varit mest! Gödsling, ogräplockning.. tatt hand om trädgården! Riktigt skönt faktiskt att ta hand om det gröna! Ska bli mycket intressant att se om lavendeln tar sig!

Idag åkte mina betongtavlor fram! Och min keramiktavla! Ska få till en tavelvägg i trädgården av dessa... har fler på gång, så det blir ett härligt potpurri av betong & keramik på svarta husväggen...




Var faktiskt på keramikskapning på mina barns dagis igår... En dagisfröken som vet att jag gillar keramikfix frågade om jag ville komma in lördagmorgonen och skapa lite när hon ändå skulle dit och bränna barnens alster! Till hösten ska hon fixa en kurs för föräldrarna, så det kommer bli super med ännu mer keramik gångavstånd från huset!



Japp, ännu fler spjut men på dagiskeramiken finns det GULD... GULD, fattar ni! Så jag var tvungen att göra fler spjut så jag kan se hur de blir i GULD!!


Trollsländan får också den bli guldig... kommer bli så fint!!



Vad har ni hittat på då? Får kika lite på era bloggar då jag har varit ifrån datorn ett tag nu!

Go natt kära


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Hanna

Vilken lyx att kunna bränna på förskolan! Vad roligt! Antar att det blir ganska mycket billigare :) Tavlorna gillar jag skarpt, vad har du använt för mall till fjärilen?

2012-05-14 @ 08:25:47



Postat av: Susihus

Åh jag blir så avis, jag vill oxå keramikfixa...måste hitta någon här i kroken. Usch så hemskt att läsa om hur du mår. Skickar mina varmaste goasta styrkekramar till dig.

Pst vad ligger den fina butiken i förra inlägget.

2012-05-14 @ 08:49:01
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: //A

Skönt att du är tillbaks lite, Härligt att det iaf är lite upp & inte bara ner... Men Ibland måste man få liv att vara där nere utan att

Ursäkta sig, men det är lättare sagt än gjort!

Styrkekram till dig iaf!



Har också pysslat en del m keramik, utbildade mig tom till keramiker på gymnasiet, men sen började jag jobba & intresset svalnade. Kanske man borde gå en kurs för att få tillbaks keramiksuget :-) är ju så kul!

2012-05-14 @ 17:42:38
URL: http://nyttochgammalt.blogspot.com



Postat av: felicia - fotokobran

hoppas du hade en grym söndag!

och en underbar måndag!

2012-05-14 @ 20:14:00
URL: http://fotokobran.se



Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Lite som terapi att påta i det gröna, bra för hälsan jue!

Skönt att nästa keramikkurs blir närmare för dig.

Ha det gott!

2012-05-16 @ 12:07:18
URL: http://www.majamyra.se



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...