A top tenner...

Jo då.. receptveckan fick sig en ståövare förra veckan, men nu kommer jag med RYKANDE färska recept igen! Förra veckan så LAGADES det en hel del gott, men där fanns alldelles för lite tid för bloggandet, tyvärr! Men idag kommer jag med en riktig TOP TENNARE - huvudingrediens falukorv! Helt ärligt... det var sjukt gott!

Äppelkorv med rotfruktspuré är dagens MÅSTE middag.

Rotfruktskoket i mjölk...



Enkelt... steka falukorv med rödlök och riktigt smör of course!



I med ruccolan!



Klart...



Betyg: 5 av 5!!! Ruccolan förhöjde smaken avsevärt - de syrliga äpplena matchade ruccolan perfekt! Jag fuskade lite och krämade till den korniga senapen med creme fraiche och det blev mumma! Rotmosen var det enda som barnen inte gillade, men desto mer till mig då!!!!

Hojta till om ni provar receptet... vill veta om ni gillade det lika mycket som jag!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det såg smarrigt ut! Vi gjorde rotmos för första gången härom veckan men vi hade oxbringa till, sådär med oxbringa faktiskt. Fläsklägg va det vi hade tänkt ha men hittade det inte i affären.

Men det här ska jag föreslå för mannen :D

2010-11-24 @ 20:46:52
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...