Italiensk vecka!

Denna matvecka inspireras av ITALIEN!! Älskar italiensk mat... enkelt & smarrigt! Så igår VÄSSADE jag pennan och fick ihop en enkel veckomeny!!

Italienska köttbullar med tomatsås o pasta

Chicken nuggets med basilikasås

Gratinerade pastarullar

Mozzarellafyllda kalkonschnitzlar

Bruschetta med svamp och serrano

En panerad spätta lär komma in under veckan då barnen beställt det vid sidan om!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Gårdagens enkla men goda falukorvsgryta...



Falukorvsgryta med honungsäpplen - Jag tyckte grytan var god... dijonen o honungen höjde falukorven rätt så mycket. Jag valde svenska sötsura äpplen och de blev sjukt goda. Tog bara 2 äpplen, men man kan lätt ösa på några stycken i grytan! Barnen tyckte det var sådär... tyvärr... russinen (som de annars älskar) ville de absolut inte ha. De blev mjuka och kladdiga! Men, men... di vuxne gillade maträtten :)

Betyg: 4 av 5

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Anna

Låter gott..

2010-11-09 @ 19:02:29
URL: http://dressingroom.webblogg.se/



Postat av: eva/Bolin design

härligt med italiensk vecka, måste kolla in dina recepttips

2010-11-10 @ 10:50:38
URL: http://www.bolindesign.se



Postat av: Anna Inreder

Har lånat bilden på mig och en annan hoppas att det var ok, länkade även till din trevliga blogg.

Många bra recept!

Kram Anna

2010-11-10 @ 18:57:33
URL: http://annainreder.blogspot.com/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...