Överkörda rutiner...

Rutinerna blev ÖVERKÖRDA i söndags... Snacka om att man är rutinmänniska... i söndags åkte vi till Skånes djurpark med mina föräldrar. Papsen fyllde år så vi var där en heldag med grill och allt. Så INGEN morgonpromenad, inget kaffe o receptletande. När jag kom hem var jag ju helt sluuut... bara tanken att åka o handla gjorde mig alledelles matt men THANK god att fikan innan storhandlingen äger rum för annars hade jag nog skippat storhandlingen. 

Fikasnack på parkeringen, nästan i TOTALMÖRKER men dock så härligt och sen en veckans mat där hemma... 

Skånes djurpark... grisen ville inte ha en puss!



En "proffsskuren pumpa" enligt mig!!



Gårdagens middag! Tacopaj!!





Pajdegen blir ju sjukt god... jag blandade vanligt mjöl med lite grahamsmjöl och riktigt smör... mumma! Betyg: 3 av 5. Jäkligt god, men efter 7 tuggor så tröttnar man på tacosmaken... tomaterna piffar till, så ett tips är att ta många tomater!!

Tacopaj

4 dl vetemjöl
200 gr smör
vatten 2 dl
400 g nötfärs
1 påse tacokrydda
2 dl creme fraiche paprika chili
3 st tomater
150 g riven tacoost (cheddar)

1. Ugn 225 grader. Blanda mjöl o smör till en grynig massa, tillsätt 2 msk vatten och arbeta till en deg. Låt vila kallt i en stund. Tryck ut degen i en smord pajform, picka lite med gaffeln i degen o sätt in i ugn, ca 10 minuter.
2. Bryn färsen i smör. Tillsätt kryddmixen o resten av vattnet. Låt sjuda i 15 minuter.
3. Lägg köttet i pajskalet o bred creme fraichen över. Riven ost och skivade tomater på toppen.
4. Grädda i ca 15 minuter.

Fler recept kommer under veckan :)

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: R

Tänkte testa tacopjen på fredag , den lät så himla god :)

2010-11-03 @ 17:39:57



Postat av: AMPELOS

hey hey :)

2010-11-03 @ 18:03:39
URL: http://ampelos.se



Postat av: Sabina

Ser skit gott ut ska nog ta och testa det!

2010-11-03 @ 18:28:54
URL: http://petsplace.blogg.se/



Postat av: Emelie

Var med och tävla om att bli dagens blogg hos mig :)

2010-11-03 @ 18:37:09
URL: http://sunkish.blogg.se/



Postat av: Camilla

R: Jo, den var jättegod.. tror man får ha en sallad till så den piffas upp lite.

Sabina: Jo, den är mumma. Pajdegen ska vi inte ens tala om.. paj eller kaka liksom :)

2010-11-04 @ 09:43:11
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: Linda

Åh, tacogratäng är så yummie! Sallad är ett måste att ha till, annars tröttnar man lätt.

2010-11-05 @ 09:56:30
URL: http://underbargava.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...