Dinner of the day!

Köttfärsbiffar med grönsakspuré... smarr smarr! Ett enkelt recept som kidsen slukade... Trodde INTE purén skulle vara en höjdare, men den gick åt... Så, det är bara att ta fram mixern och prova - kan gå hem till både ung och gammal!

Biffarna med riven morot & creme fraiche! Hoppade faktiskt över löken och rev ner vitlök i färsblandningen!





Som sagt, purén gick åt - trodde jag ALDRIG när jag serverade den!! Ser inte så aptitlig ut om jag ska vara ärlig!



Tomat, gurka, avokade och favvovinegretten!!



Har ni favvomiddagar där hemma så tipsa mig gärna, snart ny veckolista på gång!!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Elin

En väldigt lätt, men god rätt är bacon & broccoli med pasta. Gör så här:



Ta den mängd bacon & broccoli du vill

Stek bacon så det blir lite knaprigt

lägg i creme fraiche

Beroende på om broccolin är fryst eller tinad lägger du i den antingen precis i slutet eller lite tidigare, jag gillar när den inte blir supermjuk.

Man kan egentligen krydda med vad som helst, jag brukar variera med två varianter, antingen:



grönsaksbuljong

gurkmeja

örtsalt

salt

peppar

paprikakrydda

aromat



eller:



grillkrydda

salt

peppar

paprikakrydda



Brukar äta det ihop med pennepasta eller färsk pasta. Man kan även byta ut broccolin mot champinjoner eller vad man nu vill.



Japp, svårare än så är det inte :)

2011-04-06 @ 23:41:43
URL: http://elins88.blogspot.com/



Postat av: Camilla

Ååh, tack för tipset, enkelt o gott! Gjorde en annan baconvariant igår... så gott med knaperstekt bacon! Har aldrig provat gurkmeja i en pastarätt så det ska jag prova!



2011-04-10 @ 20:12:02
URL: http://husnr8.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...