Smarr smarr...

Idag har det varit SMARR SMARR... egentligen hela veckan. Det har varit mycket GRILL GRILL!!
Idag var moster från Polen på besök så då piffade jag till maten lite extra!

Försökte mig på en LJUMMEN potatissallad från ett recept men det slutade med att jag inte hade alla ingredienserna så jag plussade till med lite extra gott i gott gott!!

Detta är basen innan potatisen beblandades!!



En skål
Mycket olivolja
1 sqeesad lime
1 tesked dijon
halv hackad rödlök
smulad feta
ringla lite honung
gröna oliver med kärnor
färsk SVART basilika, gräslök och persilja
o så havssalt o sån här smaksatt peppar man själv maler

Så gott.. o så ljumma potatisar i detta!! Supermiddag idag!!! Grillade faktiskt revbensspjäll för första gången själv... mumsigt och saftigt som bara den!!

...............................

Nu på semesterna så känner jag att jag är JÄKLIGT trött på brödfrukost, så imorse fick MOI och familjen smoothies istället... jaja... sjukt gott... går ju inte att misslyckas med mixad frukt och vaniljyoghurt!!



dos bananas
1 ansad honungsmelon
vaniljyoghurt
o så MIXELIMIX på det!!

Får se vad som ska mixas ihop imorgon!!!!



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Susihus

Åh va gott med smoothie till frukost, det får det nog bli imorgon. Må gott

2011-07-21 @ 22:23:13
URL: http://susihus.blogg.se/



Postat av: Anna

Sv: Tack semestern har vart toppen, bilder kommer=) Men som vanligt har den gått alldels för fort.

2011-07-30 @ 13:29:37
URL: http://dressingroom.webblogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...