Pizzatajm...

Mannen har tävlat hela helgen i nått som heter Malmö Open! Världens största sportevent för handikappade! Det ni!! Det är rullstolsbasket som han tävlar i och är superduktig! Såååå... efter en lång & hård matchdag i lördags så surprisade jag med himmagjord PIZZA och oh my vad god den blev!

Really!! Helt klart den bästa som jag någonsin har gjort. Gjorde FEM stycken efter varandra! Så gott... det ska helt klart införas mer pizza till denna familjen! Hemmagjord!!
Brukade jämt göra hela pannapizzor förr... men vilken skillnad att göra runda, styckevis! En helt annan finish på kanterna, över och under!

Ja... alltså.. ni anar inte! Sjukt god! Det fanns to m luftbubblor som på italienska pizzor.. såna härliga som sticker upp ur degen!

Grundrecept:

Jäst, 40 gram
vatten, 4 dl
salt, 1,5 tsk
vetemjöl, 10 dl
olivolja, 1,5 msk

Lös upp jästen i fingervarma vattnet! Blanda i salt, olivolja, vetemjöl och knåda väl i 10 min. Låt jäsa 30 min under duk! Värm ugnen till 250°C.

Dela degen i småbitar, kavla och fyll... jag ringlade en extra dutt över alla ingredienserna innan de åkte in i ugnen! Ca 10-15 i ugnen!

Min fyllning!

tysk salami från delikatessdisken!
färsk basilika
hyvlad squash som legat i olivolja ett bra tag och med massor av med salt
riven mozarellaost, texmexost och slutligen rev jag även parmesan över
röd paprika
svarta oliver
färska champinjoner

Glöm inte sista finishen med en ringling av olivolja!

Just det... såsen gjorde jag på tomatpuré, passerade tomater samt riven vitlök! Salta och peppra såsen innan den bres på!



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Postat av: Anna

Wow, de ser ju verkligen ut som köpepizza! Lyckat:)

2012-02-13 @ 08:19:48
URL: http://dagarhosmig.blogspot.com/



Postat av: Erica

Hej!

Jag har följt din blogg under en längre tid o älskar den! Vi har med byggt hus och flyttade in tidigt sommaren -10. Jag har en frågan: har ni haft problem med er bänkskiva? Vi har med valnöt och tyvärr är vi jättebesvikna på den :(..

Tack för all inspiration du ger!

Med vänlig hälsning, Erica

2012-02-13 @ 10:36:49



Postat av: Louise

Det är så mycket godare med himmalagad!!

Kram

2012-02-14 @ 23:27:11
URL: http://stylinghouse.blogg.se/



Postat av: Maria

Mmmm, jammi. Tack för idén, nu blev jag sugen att göra runda pizzor på fredag istället för tacos som jag hade planerat:).

Till Erica som skrev kommentar: Jag har också valnöt och e hel nöjd. Jag har oljat min skiva, verkligen dränkt in den i olja...låtit den suga in så mycket det bara går. Vilket gav en blank men mjuk yta...samt att den är väldigt tålig.



MVH

Maria

2012-02-15 @ 09:52:43
URL: http://www.villa113.blogspot.com



Postat av: camilla

Hej tjejer.. ja, runda pizzor är ju heavenliga.. vilket känsla att själv skapa sådanna :)

O valnöten.. japp, att olja in är a och o. Älskar den o visst, man får vara försiktig m vassa knivar o dyl. Men oljan är viktig. O så snyggt m valnöt mot vitt... :)

2012-02-15 @ 14:58:42
URL: http://husnr8.blogg.se/



Postat av: linda

Smarrigt och gratta mannen! :)

2012-02-16 @ 16:17:24
URL: http://frui.blogg.se/



RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...